O školce

 

Najdete nás v klidném prostředí zástavby rodinných domků v tzv. „staré“ Písnici. Poloha na okraji Prahy předurčuje velké množství možností, jak využívat celoročně inspirujících vycházek (lesy, louky, rybník, báječně vybavené veřejné dětské hřiště).

Zároveň máme prostornou zahradu s členitým terénem a tak např. v zimě využíváme kopec k bobování a zimním radovánkám. Na školní zahradě je mnoho herních a sportovních prvků, včetně dvou pískovišť krytých sítí a pergolou proti slunci.

 

Jsme dvoutřídní MŠ pro děti od 3 do 6 (7) let. Zajišťujeme celodenní péči od 6.30-17 hodin. Pokud rodiče potřebují, vycházíme vstříc i jejich individuálním požadavkům po předchozí domluvě.

 

NAŠE TŘÍDY:

 

 

Všichni zaměstnanci vychází vstříc potřebám dětí, mají k dětem vlídný a laskavý vztah. V MŠ pracují kvalifikované učitelky, které využívají Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. V každé třídě pracují dvě paní učitelky, asistentka pedagoga a částí úvazku i p.ředitelka a školní asistentka.

Při tvorbě školního vzdělávacího programu jsme vycházely z toho, že nejpřirozenější činností dítěte v tomto období, je hra. Při ní vnímavý pedagog pozná stupeň rozvoje osobnosti dítěte. Každá hra má motivaci, pravidla a splňuje určitý záměr. Poznáváme, jak dalece je dítě schopné se soustředit, být pozorné, tvořivé a nápadité, jak řeší neúspěch či prohru. Motivujeme děti k tomu, aby poznávaly okolní svět, kamarády a samy sebe. Pomáháme dětem rozvíjet řeč, učíme je naslouchat druhým a komunikovat s nimi, ptát se, chápat okolní svět. Je důležité učit děti uvědomovat si své emoce a umět je pojmenovávat. Pomocí tvořivých her zdokonalují jemnou a hrubou motoriku, pohybové dovednosti, smyslové vnímání, logické myšlení i výtvarné schopnosti. Podněcujeme je, aby při tvořivé činnosti projevovaly vlastní fantazii a nápady.

Při tvorbě vlastních třídních programů učitelky dbaly na věkové zvláštnosti dětí, volí si různé prostředky a metody a volně se rozhodují, jakou cestou se vydají ke společnému cíli. Témata se střídají po týdnu, námětově na sebe navazují, doplňují se a sledují gradaci od jednoduchého ke složitějšímu. Učitelky mají možnost aktuálně reagovat na dětské podněty a potřeby a společně se nad nimi s dětmi zamýšlet. Osvědčila se nám práce v menších skupinkách a tím lépe poznávat individualitu a osobnost dítěte. Učitelky si uvědomují, jak je důležité neponechávat děti v pasivní roli, jak je důležité podněcovat jejich touhu po poznání, posilovat zdravé sebevědomí a navazovat nové vztahy.

Máme dlouhodobě dobrou zkušenost ve spolupráci s klinickým logopedem a pedagogicko-psychologickou poradnou.

 

AKTIVITY PRO ZPESTŘENÍ ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU:

 

 

 

 

 

Mnoho dalších aktivit se uskutečňuje v průběhu školního roku jako např.:

 

Jsme si vědomy toho, že vychovat šťastné a spokojené dítě je dlouhá a náročná cesta. Na začátku stojí rodina a mateřská škola se přidává hned jako první pomocník. Spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou je nesmírně důležitá a těší nás, že v naší mateřské škole je tradičně dobrá. 

 

Sami se můžete přesvědčit, jak se nám toto vše daří. Rádi Vás i Vaše děti u nás ve školce přivítáme u zápisu nebo kdykoliv během školního roku po předchozí domluvě.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

INFORMACE O PLATBÁCH ve školním roce 2024/2025 od 1.9.2024

STRAVNÉ

ŠKOLNÉ